9.3.2011

Kosmetiikkaan ja kauneudenhoitoon liittyvät kuluttajavalitukset

Verrattuna muihin kulutushyödykkeisiin kosmetiikasta ja kauneudenhoidosta tulee aika vähän valituksia. Liekö syynä se että valittaa ei uskalleta vai se, että tuotteet oikeasti toimivat ja valituksen aiheita ei ole.
Mistä voi valittaa?
  • Jos on ostanut tuotteen ja se ei toimi kuten myyjä lupasi (ota aina ensin ilmaisnäyte ja osta tuote vasta kokeiltuasi näytettä)
  • Saat tuotteesta allergisen reaktion, vaikka noudatit ohjeita
  • Tulit kaljuksi parturissakäynnin jälkeen (ilman että hiuksiasi leikattiin pois), sait rupia päänahkaasi, parturi tai kampaaja käsitteli hiuksiasi niin kovakouraisesti että niitä alkoi irtoilla tai sait täitartunnan
  • Sait allergisen reaktion kauneushoidosta, kestoripset eivät kestäneet luvattua aikaa, sait sienitartunnan tai et saanut sitä hoitoa mihin alunperin menit

Joskus rajanveto on vaikeaa, milloin virhe, johtuu asiakkaan huolimattomuudesta jälkihoidossa ja milloin palvelun antajan huolimattomuudesta... silloin kolmas taho ratkaisee kumpi on oikeassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos viestistäsi!